Виховання з радістю - щаслива дитина!

Щастя - всередині тебе!!!

ЖИТТЯ - воно передбачуване, якщо його сплануєш!

понеділок, 10 грудня 2018 р.

Батьківський клуб «Успішне батьківство»

Тренінг для батьків учнів 9 та 11 класів 
(7 грудня 2018 року)

Тема: "Вибір професії – свідомий вибір дитини!"
Мета: допомогти зробити правильний вибір профільного предмету в старших класах, обрати професію дитині, мотивація батьків на аналіз схильності підлітка, забезпечення реалізації інтересів, потреб учнів і батьків.
Завдання:
  • Визначати пріоритети у виборі життєвої позиції;
  • Пропонувати власні творчі ідеї;
  • Розвивати вміння приймати нестандартні логічні рішення, працювати в команді, визначати свої сильні й слабкі сторони;
  • Уміти спілкуватися.
Хід тренінгу
Організаційна частина: Розділити батьків на 3 групи
Вступне слово. Профільне навчання орієнтоване на посилення одного або декількох предметних циклів, спрямовано на самовизначення учнів, їхню соціальну адаптацію. У нашій школі є всі можливості зробити самостійний індивідуальний вибір профілю.
Ми розуміємо, що більшість підлітків не готові до вибору. Тому ми хочемо мотивувати батьків на аналіз схильності підлітка до вивчення й практичного освоєння тих або інших профільних предметів.
Частина 1. "Знайомство"
Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу "Мене звати…
У дитинстві я мріяв стати..."
Частина 2. "Правила групи"
1.     Правило рівноцінності. Кожне судження вірне і не судиться.
2.     Правило активності. Від активності кожного члена групи виграють усе.
3.     Спілкування за принципом "тут і зараз".
4.     Щирість у спілкуванні.
Частина 3. "Очікування"
Написати на папірцях декількома словами свої очікування від тренінгу.
По черзі наклеїти їх на плакат з поїздом і вагонами.
Вправа «Європейське купе»
Мета: показати учасникам стереотипні уявлення про людей та професії, пояснити взаємозвязок між стереотипами та вибором, сприяти усвідомленню неупердженного ставлення до вибору інших.
Тренер: Уявіть, що попереду у кожного з Вас подорож залізницею. Вам, звичайно, хотілося б їхати спокійно, без проблем та хвилювань і у Вас є можливість обрати собі попутника самостійно. У купе з Вами будуть їхати ще 3 особи.
Перед Вами список осіб, з якого Ви можете обирати.
Список пасажирів для вибору:
  • чоловік із значною сумою грошей
  • дівчина з вадою зору;
  • циганка середнього віку з маленькою дитиною;
  • молодий чоловік, злегка напідпитку;
  • дівчина з інтернату;
  • ВІЛ-інфікований юнак;
  • вболівальник, котрий повертається з футбольного матчу.


Поміркувавши, учасники озвучують свій вибір, тренер вислуховує кожного та фіксую на аркуші фліпчарту відповідь (+ - кого обрали, мінус - кого не обрали)
Запитання для обговорення:
  • Чим керувався кожен із учасників в момент вибору?
  • Напроти кого більше/менше плюсів? Чому?
Після обговорення тренер повідомляє учасникам деякі факти з життя зазначених людей, які б мали змінити ставлення до них, засноване на попередньому уявленні.
Наприклад, дівчиною із інтернату у купе могла бути Ніна Матвієнко, відома українська співачка, яка також виховувалась у інтернаті. Чоловік із значною сумою міг би виявитися злочинцем, який пограбував банк, дівчина з вадами зору – всесвітньовідома музикант, володарка кількох світових музичних премій; молодий чоловік випив келих вина з нагоди народження в нього сина, циганка з дитиною – акторка циганського театру «Ромен» і т.ін.
Тренер запитує: чи змінили б всі тепер свій вибір?
Таким чином, тренер підводить до висновку , що люди схильні дивитися на світ через так звані окуляри-стереотипи та обирати професію для своєї дитини та для себе згідно складених у суспільстві сьогоденних потреб та модних тенденцій. Всі – у Вищий Навчальний Заклад, чому й мені не піти?.
Або: у всіх – дипломи юриста чи економіста, хіба я стану автослюсарем?
Задля демонстрування того, як стереотипний підхід може викривляти реальне уявлення про людину та її професію, тренер пропоную надати відповіді на такі запитання:
  • Якби вам зустрілася вагітна жінка, яка вже має восьмеро дітей, причому троє з них глухі, двоє – сліпі, один – розумово відсталий, а сама жінка – хвора на сифіліс – чи порадили б ви їй зробити аборт?
Перш ніж дати відповідь, послухайте ще одне питання:
  • Уявіть, що потрібно обрати світового лідера і ваш голос – вирішальний. Є три кандидати:
§  Кандидат 1 спілкується із нечистими на руку політиками, радиться з астрологами, має дві дружини, безперервно палить та випиває 8-10 бокалів мартіні на день
§  Кандидат 2 двічі був звільнений з посади, спить до опівдня, «Балувався» опіумом в коледжі, випиває близько літра віскі на день
§  Кандидат 3 має військові нагороди, вегетаріанець, не курить, п’є дуже рідко і тільки пиво, ніколи не зраджував своїй дружині.
Кого з трьох обираєте?
Насправді,
      • Перший кандидат – Франклін Д. Рузвельт
      • Другий – Уінстон Черчиль
      • Третій – Адольф Гітлер

І, до речі, якщо стосовно аборту ви сказали «так», ви щойно залишили світ без Бетховена.

Вибір професії сьогодні - 
щасливе життя завтра Вашої дитини!

     Допомогти зробити вірний вибір дітям можуть батьки, класний керівник, соціальний педагог та психолог школи.
Соціальний педагог представила інформацію про переваги та недоліки професій у вигляді професіограми.
Учням надавалась рекомендація стосовно підготовки до ЗНО. На індивідуальних консультаціях з’ясовуються інтереси, хобі, професійні нахили, мотивація до самоосвіти, бажання досягти успіху, мети життя
     На просвітницькому заході «Крок до успіху», присвячених визначенню професійних нахилів, учні пройшли тестування "Яка професія твоя!", переглянули мотиваційний ролик "Як намалювати птицю", а на замітку переглянули фільм "Професії майбутнього – ким мені стати" та отримали рекомендації від соціального педагога.
Кризове становище у тих учнів, які ще не визначились: ким вони будуть, де вони будуть навчатися, відповідно які предмети ЗНО вони будуть здавати, які предмети вже сьогодні треба починати повторювати?

Життя воно передбачуване, 
коли його сплануєш! 












Немає коментарів:

Дописати коментар